Het komt nu echt dichtbij!

24 juli 2018

(Door Richard)

Hoe lang zijn we al bezig met de voorbereidingen? Ik denk dat ik al meer dan een jaar geleden bij mijn manager bij Sogeti heb aangegeven wat onze plannen waren. Gelukkig was het geen probleem om voor een half jaar onbetaald verlof te nemen. Het leek allemaal nog zo ver weg.

Daarna zijn we reisverhalen over Australië en Nieuw-Zeeland gaan lezen, vooral van gezinnen met jonge kinderen. Ideeën, do's en don'ts: er is zoveel om rekening mee te houden.

In de kerstvakantie zijn we er goed voor gaan zitten en hebben we een planning gemaakt: eerst naar Nieuw-Zeeland, daarna vliegen naar Sydney, vliegen naar Cairns en vanaf daar met de camper om die vier maanden later in Perth weer in te leveren.

De vliegtickets en campers zijn vergeleken en geboekt, de visa zijn aangevraagd en goedgekeurd (yes!). De to do- en paklijst wordt steeds langer maar de belangrijkste dingen zijn al wel geregeld. Nog een paar weken werken en over ruim zeven weken (15 september) gaan we al! De spanning stijgt maar de zin om te gaan ook!

Omdat we al een aantal keer de vraag hebben gekregen of onze reisverhalen en foto's te volgen zijn, hebben we deze blog aangemaakt en zullen we deze regelmatig bijwerken met onze avonturen in Nieuw-Zeeland en Australië. Elly houdt ook een andere blog bij die te lezen is op: http://blog.ellymolenaar.com.

Reacties zijn van harte welkom! En wil je een berichtje ontvangen als we een nieuw verhaal hebben geplaatst? Meld je dan aan voor de mailinglijst!

1. Rene K:
    29 juli 2018
    Hi Richard, Elly, Nika,

Leuk dat jullie me hebben toegevoegd aan de reisblog. Ik ga het met belangstelling volgen!

@Elly, Nika, jullie kennen mij weliswaar niet, maar leuk dat ik op deze manier toch mee mag kijken in jullie avontuur.

Groeten,
    René
  2. Elly:
    29 juli 2018
    Hoi René,
    Wat leuk dat je ons volgt! We zullen ons best doen er regelmatig mooie verhalen op te zetten.
    Groetjes Elly
  3. Loes:
    31 juli 2018
    Superleuk, dit! Ik kan niet wachten op de avonturenverhalen uit Nieuw-Zeelalaland en Australilie! Hopelijk zal ik niet stikjaloers worden....

Liefs, Loes
  4. Patrick:
    5 augustus 2018
    Hoi Richard en Elly,
    Wat een geweldig plan ik ga zeker jullie blog volgen. Kijk normaal niet zo vaak op mijn Facebook pagina maar nu zeker weer meer. Het kan zijn dat ik er even tussenuit ben want ik moet een redelijk zware operatie ondergaan. Wanneer ik de mogelijkheid heb ga ik dan weer jullie blogs en hopelijk ook mooie foto's bekijken. Geniet van jullie reis met zijn drietjes en wij wensen jullie het allerbeste samen.
    Groet uit Zwolle,
    Geeske en Patrick
  5. Tijs (www.tijsopreis.nl):
    29 augustus 2018
    ha Richard en family,
    wat een ontzettend gaaf avontuur komt er aan... ik ben zelf ooit een half jaar in NZ geweest en stapelverliefd geworden op dat land. Dat wens ik jullie ook van harte toe! :-) Ga er van genieten en leef je droom!
    Tijs
  6. Richard:
    29 augustus 2018
    Hoi Tijs, dank je voor je leuke reactie! We hebben jouw blog ook gelezen en nog meer zin gekregen in de reis. Bedankt voor de tips ;)
  7. Patrick:
    11 september 2018
    Hoi Richard en Elly en Nika

Voor jullie bijna zover voor de grote onderneming. Ik ga de start niet meemaken. Zelf ga ik mijn eigen grote onderneming in. Donderdag 13 september staat mijn operatie gepland en daarna ben ik dus even onder zeil. Ik hoop wanneer ik fit genoeg ben jullie eerste verhalen te kunnen lezen. Mooie bezigheidstherapie. Mijn volledige herstel zal ongeveer gelijk zijn met jullie terugkomst. In de tussentijd ga ik genieten van jullie mooi ervaringen. Bon Voyage en geniet er samen van, maar kom vooral ook weer samen gezond thuis.